Jõgevamaa lasteaiaõpetajate õppereis tõi värskeid ideid lapsekeskseks ja liikumist toetavaks õppeks
7. novembril 2024 osales pea 40 Jõgevamaa lasteaiaõpetajat õppereisil, mille käigus külastati Väätsa Lasteaeda Paikäpp ja Kohila Lasteaeda Sipsik. Õppereis pakkus inspiratsiooni, kuidas arendada laste iseseisvust, pakkuda rohkem liikumisvõimalusi ning kujundada päevakava, mis soodustaks lapsekeskset ja rahulikku õpikeskkonda.
Väätsa Lasteaed Paikäpp õpetab õpetajaid olema oma rühma juhid
Väätsa Lasteaias juhiti tähelepanu õpetaja sisemise motivatsiooni ja paindlikkuse olulisusele. Nende põhimõte on, et iga õpetaja on oma rühma juht, kandes vastutust ja omades vabadust oma rühma arendamiseks. Väätsal on väikese lasteaia eelis, mis võimaldab õpetajatel süvitsi minna ning leida laste vajadustele vastavaid lahendusi. Lasteaias hinnatakse liikumisrõõmu kui sisemist rõõmu ning mõtestatakse igat tegevust, et see toetaks laste arengut.
Kohila Lasteaed Sipsik keskendub lapse juhitud mängule ja iseseisvuse arendamisele
Kohilas on fookuses lapse loomulik õppimisviis ja lapse juhitud mäng. Sealne lasteaed soodustab loovust ja initsiatiivi, pakkudes lastele vabasid mängumaterjale ja riskimängu võimalusi, mis aitavad arendada kohanemisvõimet, loovust ja kriitilist mõtlemist. Kohila lasteaias on loodud keskkond, mis julgustab lapsi võtma vastutust oma tegevuste eest: lapsed valivad ise iga päev oma asjade hoidmiseks garderoobi ja magamiseks voodikoha, mis arendab kohanemisvõimet ja iseseisvust.
Kohila lasteaia päevakava on paindlik ja sujuv, arvestades iga lapse individuaalset tempot. Lapsed valmistavad võimalusel ise oma toitu, näiteks lõigates puuvilju ja valides sööginõud, mis annab neile igapäevaoskusi. Õpetajad sekkuvad laste mängu nii vähe kui võimalik, et anda lastele võimalus iseseisvalt lahendusi leida ja areneda eneseteadlikkust.
Õppereis andis praktilisi ideid Jõgevamaa õpetajatele
Õppereisil osalenud õpetajad said Väätsa ja Kohila lasteaedadest rohkelt ideid, mida oma igapäevases töös rakendada. Lasteaiad rõhutasid, et liiga vara algav akadeemiline surve võib kasvatada ärevuse riski, mistõttu tasub keskenduda lapse loomulikule ja mängulisele õppimisviisile. Samuti toodi esile pika mängu olulisus, mis arendab laste keskendumisvõimet ja süvitsi minemise oskust.
Õppereis andis väärtuslikke mõtteid, kuidas muuta Jõgevamaa lasteaedade igapäevaelu liikuvamaks ja lapsekesksemaks, toetades samal ajal õpetajate ja laste igapäevast heaolu.
Õppereisi eesmärk oli suurendada õpetajate teadlikkust, kuidas mitmekülgselt integreerida liikumist erinevatesse tegevustesse, et toetada laste tervislikku ja aktiivset arengut. Õppereis sai teoks koostöös Jõgevamaa Spordiliit Kaljuga ja tänu SA Liikumisharrastuse kompetentsikeskuse rahastusele.